Een keuze maken in een zee van gaming producten is niet altijd eenvoudig. Daarom kan je ons altijd contacteren per e-mail, het forum of per telefoon zodat we je kunnen helpen bij je keuze.

Aarzel dus niet en neem contact met ons op via:

Afhaalpunt:

  • Gamegear.be
  • Squarepoint Business Center
  • Harmoniestraat 52
  • 2300 Turnhout
  • Belgium

Openingsuren:
  • Maandag tot vrijdag:
  • 10:00-13:00
  • 14:00-18:00
  • Zaterdag:
  • 14:00-18:00

Grotere kaart weergeven
Verzend informatie

Al onze producten worden met Taxipost verzonden.

Alle pakketjes worden pas verzonden wanneer de volledige betaling van het product binnen is. Je zal je bestelling dus gemiddeld 2 dagen na betaling bij je thuis in de bus krijgen. We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk bij je thuis te laten bezorgen, maar hiervoor zijn we natuurlijk een groot deel afhankelijk van andere diensten (de post, leveranciers, etc.). Wij zijn dus niet aansprakelijk voor eventueel afwijkende verzendtijden.

De algemene werking gaat als volgt:

  • klant plaatst bestelling en klant betaalt
  • betalingen per VISA of Mastercard via Icepay voor 15:00 (weekdagen) worden de dag zelf verwerkt
  • betalingen via of Bancontact MisterCash (BelgiŰ) of iDeal (Nederland) via Icepay voor 15:00 (weekdagen) worden de dag zelf verwerkt
  • cash betalen aan de deur kan ook wanneer je als betalingsmethode kiest voor "rembours", dit brengt wel extra kosten met zich mee en is enkel mogelijk voor zendingen binnen BelgiŰ
  • overschrijving komt aan op onze rekening (1 tot 2 dagen; 2 tot 3 dagen in het buitenland)
    opgepast: wanneer je een overschrijving plaatst op vrijdag of in het weekend, dan wordt deze pas maandag verwerkt en komt het bedrag pas dinsdag op onze rekening.
  • bestelling wordt verwerkt (0 tot 1 dag)
  • de post bezorgt het pakketje bij jou thuis (1 tot 2 dagen; 2 tot 3 dagen in het buitenland)
    opgepast: de post werkt niet in het weekend, pakketjes die we vrijdag op de post doen worden pas maandag verwerkt!

Een bestelling bij Gamegear.be neemt dus gemiddeld 1 tot 2 dagen in beslag.

Opgepast: er zijn geen leveringen in het weekend. De berekening baseert zich dan ook op werkdagen.

RMA (retourzenden defect product): Wanneer een product een defect heeft dat onder de garantievoorwaarden** valt, dan kan er een RMA aanvraag worden ingedient. Meer informatie over hoe je een product moet terugsturen vind je op deze pagina: "Retourzending"

** Dit wil zeggen: binnen de garantietermijn, enkel bij een defect te wijten aan een fabricagefout en opgetreden onder normaal gebruik. Voor meer informatie verwijzen we we naar de website van de fabrikant).

Zodra het RMA formulier is ingevuld zal een Gamegear.be medewerker u binnen de 48 uur contacteren en vervolgens een PDF document doorsturen samen met de verdere informatie omtrent het terugsturen van het product.

Het terugsturen van het product is ten laste van de klant tenzij de fabrikant bereidt is om deze kosten te vergoeden.

Gamegear.be probeert alle RMA aanvragen zo snel mogelijk te behandelen. Het testen, contacteren van de fabrikant en repareren/omruilen kan echter enige tijd in beslag nemen. Gelieve hier rekening mee te houden.

Voor vragen omtrent garantie of een defect kan je altijd met ons contact opnemen.

Retourzendingen

Zorg ervoor dat al je klantgegevens die Gamegear.be beschikbaar heeft correct zijn. Alle bij ons bestelde artikelen kun je binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen waarna wij je geld zo snel mogelijk terug op je rekening storten. Hierbij moeten echter wel de volgende spelregels in acht worden genomen:

  • Maak je retour zending op tijd (binnen de 14 dagen) via email kenbaar.
  • Zorg ervoor dat je de retour zending ook binnen de 14 dagen verzend.
  • De verpakking van het product en het product zelf mogen niet beschadigd zijn.
  • Wanneer je PC of andere hardware niet aan de eisen van het product voldoen, zijn we niet verplicht de betaling ongedaan te maken. Met andere woorden, het is aan de klant zelf om te achterhalen of ze aan de juiste systeemeisen voldoen.
  • De artikelen moeten in ongeschonden staat bij Gamegear.be worden afgeleverd.

Indien deze regels niet in acht worden genomen, zijn wij niet verplicht om de artikelen terug te nemen en de betalingen ongedaan te maken.

Wanneer de door jou geplaatste bestelling bij je thuis wordt bezorgd, moet je controleren of het bezorgde artikel voldoet aan de bestelling die je bij ons hebt geplaatst.

Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je dit binnen 14 dagen per e-mail melden aan info@gamegear.be. Vermeld in je communicatie met ons de eventuele afwijking en je ordernummer.

Je hebt dan als klant de keuze: je artikel vervangen, een coupon aamaken of je geld terugstorten. Dit kan je best vermelden wanneer je aanvraagt indient.

Meer informatie over hoe je een product moet terugsturen vind je op deze pagina: "Retourzending"

Algemeen

  • Wanneer je een bestelling plaatst bij Gamegear.be, ga je akkoord met de leveringsvoorwaarden die vermeldt staan onder "Verzend info".
  • Controleer het product en de verpakking bij levering alvorens het te openen.
  • Mocht je een artikel ontvangen dat niet overeenkomt met de artikelomschrijving op de site, dan kan Gamegear.be je artikel vervangen of het bedrag terugstorten. Dit is echter enkel mogelijk bij een niet geopende verpakking en onbeschadigd artikel.
  • Uitzonderlijk kan het voorkomen dat de levertijden niet worden gehaald. Gamegear.be kan hier niet voor verantwoordelijk worden gesteld en is dan ook niet verplicht een compensatie te voorzien.
  • Gamegear.be behoudt zich het recht voor bestellingen te weigeren.
  • Aan de informatie op deze website (afbeeldingen, beschrijvingen, levertijden prijzen en overige) kunnen geen rechten worden ontleend. Allen zijn onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.

Prijzen en betalingen

De prijzen van onze producten zijn inclusief BTW. Alle bestellingen moeten op voorhand of bij afhaling/inontvangstname betaald worden.

Algemene informatie herroepingsrecht

Indien het artikel niet aan de verwachtingen voldoet heeft u wettelijk het recht binnen de 14 dagen na ontvangst van het artikel van de aankoop af te zien en dit zonder opgave van redenen.

De verpakking mag echter niet beschadigd zijn en ook het artikel moet ons steeds onbeschadigd (geen krassen, vuil of andere tekenen van gebruik) worden terug bezorgd. Indien dit wel het geval is, hebben we het recht om de retour zending te weigeren of om de waardevermindering in rekening te brengen.

De klant heeft de keuze om ofwel het artikel om te ruilen in een ander product met eenzelfde waarde ofwel een coupon t.w.v. de aankoopprijs van het betreffende product te ontvangen ofwel of de terugbetaling te vragen.

Wanneer het product nog niet verzonden is en je wil de bestelling annuleren, dan kan dit uiteraard ook geheel kosteloos. Ook de transactiekosten (indien we de betaling via hetzelfde betalingsmiddel mogen terugbetalen) en verzendkosten worden dan terugbetaald.

Het retour zenden zelf gebeurt op eigen kosten en verantwoordelijkheid.

Indien deze regels niet in acht worden genomen, zijn wij niet verplicht om de artikelen terug te nemen en de betalingen ongedaan te maken. Wanneer de door jou geplaatste bestelling bij je thuis wordt bezorgd, moet je controleren of het bezorgde artikel voldoet aan de bestelling die je bij ons hebt geplaatst.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Gamegear - Harmoniestraat 52 - 2300 Turnhout - Belgium) binnen de 14 dagen via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen . U kunt hiervoor gebruikmaken van het online retour formulier (https://www.gamegear.be/account_return_request.php), maar bent hiertoe niet verplicht, of per e-mail via info@gamegear.be. Vergeet zeker niet je ordernummer te vermelden zodat we je snel kunnen verder helpen. Vervolgens sturen wij per e-mail een ontvangstbevestiging van uw herroeping sturen.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt

De consument moet de goederen binnen 14 dagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan de onderneming heeft meegedeeld, terugzenden.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Mogelijke geschillen

Loopt er toch eens iets niet zoals geplanned en geraken we er samen niet uit, dan kan je altijd beroep doen op het ODR-platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie. Zij zullen dan optreden als tussenpersoon zodat we alsnog samen tot een goede oplossing kunnen komen.

Meer informatie vind je op http://ec.europa.eu/odr

Firmagegevens


Gamegear
Harmoniestraat 52
2300 Turnhout
Belgium