Gamegear.be - your e-sports supplier
  Hoofdpagina » Winkel Snel Zoeken:

Mijn Account  |  Inhoud Winkelwagen  |  Afrekenen   
Gamegear.be Forum Index Gamegear.be
Gamegear.be Forum

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

nieuwe videocard?

Post new topic   Reply to topic    Gamegear.be Forum Index -> Hardware
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moonwitch

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 2:13 pm    Post subject: nieuwe videocard? Reply with quote

Hoi,

Ikke weer met een bizar probleem...

Ik heb sinds vrijdag een MSI Hd5770 Hawk in mijn pc zitten, sinds vrijdag op willekeurige momenten (is 3 keer gebeurd) gaat mijn scherm van gewoon beeld (ik hoor alle geluiden perfect) naar een beige beeld met verticale strepen.

Dit is uiteraard de gfxcard, ik heb al getest voor hitte - ze gaat in battlefield bad company 2 naar 71C (alles op max) en zo kan ik uren spelen, en dan bij een simpele video (geen hd zelfs) kan het gebeuren. Het enige constante dat ik merk is dat het altijd in full screen gebeurt.

Het enige dat ik kan doen als het zich voordoet, is gewoon pc uit met switch en meteen weer aanschakelen (als het een hitte probleem was, zou het probleem zich toch meteen opnieuw voordoen?)

Even specs meegeven:
MB: GA-G31M-ES2L http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2889
CPU : Intel Core 2 Duo E2220 (geloof ik - 2.4Ghz)
RAM : 4GB Kingston DDR2
PSU : 580W efficiency allegedly @ >85%
Case : Antec TX1050 black (fileserver case)
Heeft 2 extra fans in case.

Moet wel zeggen dat het plaatsen van de kaart minder vlot ging omdat mijn mobo microATX is, en ik 3 HDDs heb, dus heb een beetje moeten passen.

Iemand een ideetje?
Moderator

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 5:01 pm    Post subject: Reply with quote

Ja PSU is 580W en een deftige Grafische Kaart verbruik al het geheel ervan... Als je daar nog eens 3 HDD's zet.

No power ter zijde gelegd heb ik dat een hele tijd gehad met BF2 en wat er gebeurde is dat het scherm overging naar een andere toepassing bij opstart (Windows Firewall of zo iets) en dan terug. En dan is alles grijs met spookbeelden in purper. Onspeelbaar.

Heb moeten grafische drivers updaten en zo meer. En vooral niet switchen met andere toepassingen bij de opstart.

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

als je geoverclockt hebt best eerst weer naar standaard instellingen gaan, da's vaak voorkomend als je te ver overclockt.

voor de rest, het kan wel degelijk zijn van oververhitting. wat je zegt over aan & uitschakelen klopt niet echt, als je je pc uit en weer aanzet is er wss minstens een 5° drop in core temp van je gpu, wss zelfs meer als hij oververhit was. ten tweede is het ook niet zo dat je graca ineens failt als je bv aan 71° zit, hij wordt instabiel en als dan een foutje maakt dan pas komen de problemen(kan bv 3 uur zonder probleem lopen en dan ineens fouten hebben). als je meer koeling kan geven op een of andere manier zeker proberen. anders eventueel proberen lichtjes te underclocken kan ook helpen (minder snel instabiel).

eerlijk gezegd denk ik dat je powersupply wel min of meer goed zal zijn. en hdd's verbruiken eigenlijk ook zoveel niet (~20W). voor de pc die ik plan te maken is 500W voldoende en die is toch zwaarder dan de jouwe. moest je het eens willen uitrekenen:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Back to top
View user's profile Send private message
Moon
Guest

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 7:12 pm    Post subject: Reply with quote

Drivers up to date
heb ineens bios van mijn mobo eens geflasht, kan altijd helpen Wink
Back to top
moonwitch

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

Die post hierboven was ik ook Razz

Anyhow, de kaart is standaard al wat overclocked, maar ik heb alles mooi standaard gelaten. Zal het nu even testen met de nieuwe BIOS en dan zien we wel weer.
Moderator

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 8:51 pm    Post subject: Reply with quote

71° is veel maar nog niet genoeg om een cpu/gpu te doen flippen. Maar ik ben wel van dezelfde mening dat ie moet gekoeld worden.

Ik blijf toch nog van mening dat de voeding niet genoeg geeft. En HDD verbruikt toch 2A in spinup op de 12V lijn (Seagate laatste model 500G) . Dat is al 24W. Voor de rest is ie wel zuiniger. Dus als je er drie hebt dan gaat er al 72W naar de HDD's bij opstart.

Hoeveel fan's zitter erin? Die verbruiken ook. Een fan op zich is zuinig maar alweer als je er meer in steekt moet je het vermenigvuldigen.

Je USB devices, hoeveel zitten erop en hoeveel verbruiken ze?

Enz,...

En de grafische kaart is alsnog de grootste verbuiker normaal. Wat staat er in die manual? Hoeveel heeft ie minstens nodig?

Al bij al probeer ook die grafische settings lager te zetten. Zal geen kwaad kunnen.

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

ok..

1IDE 120GB Maxtor
1 SATA 250GB Maxtor Diamond Max
1 Sata 1TB Green Caviar - deze spint variabel

een Akasa 120mm fan (back of case)
1 CPU koeler - stock Intel
video kaart heeft 2 fans (http://www.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=130&cat2_no=137&prod_no=1982)
Razer Lachesis (USB)
Logitech Illuminated Keyboard (USB)

Volgens de PSU calc zou mijn systeem fully powered (met de oude videokaart) een 250W - neem nu nog 350W gebruiken. (en de USB devices zijn ook geteld)
Dan heb ik nog genoeg om een vidkaart te poweren.

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 11:13 pm    Post subject: Reply with quote

yo

lees s dezen thread door, oplossing staat halverwege, bios van je graca s updaten & fixed (nieuwe bios via techpowerup hoofdsite, of veiligst: via msi site/ati site / via ati control panel)

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=1757272#post1757272

laat weten als t geholpen heeft Smile

PostPosted: Mon Apr 05, 2010 10:39 pm    Post subject: Reply with quote

Wel, since the BIOS update en een reinstall van de gfx drivers lijkt te helpen, nog geen probleem gehad >.< Als het probleem zich opnieuw voordoet, zal ik de bios van de gfx kaart eens flashen Smile

Shinyo, thanks for the link Smile

PostPosted: Mon Apr 12, 2010 6:19 am    Post subject: Reply with quote

moonwitch wrote:
Wel, since the BIOS update en een reinstall van de gfx drivers lijkt te helpen, nog geen probleem gehad >.< Als het probleem zich opnieuw voordoet, zal ik de bios van de gfx kaart eens flashen Smile

Shinyo, thanks for the link Smile

k nice Very Happy hopen dattie in orde blijft nu Smile

PostPosted: Mon Apr 12, 2010 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

Niks meer gebeurd, dus de BIOS update heeft het geflikt.. Misschien de reinstall ook wel.

Een ander probleem is ook verdwenen, als ik downloadde - brak mijn geluid constant. Is ook weg met die BIOS update. Razz
Post new topic   Reply to topic    Gamegear.be Forum Index -> Hardware All times are GMT
Page 1 of 1

Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum